röda oktober, värmen erövrar stan

Tänkte skriva ett inlägg där jag klagade över mitt knä, pollen, plugg, b&j och ångest... men det kändes så himla ointressant och meningslöst så jag väljer att kärleka över regeringsförklaringen. Ikväll mår jag så himla dåligt, hade jag inte haft detta att glädjas över hade jag nog legat och krampat i ångestattacker och karvat höfterna. Fick på riktigt tårar i ögonen så många gånger för att det är så jävla BRA, och mådde illa för att det finns personer som ser på saken så himla annorlunda...(mvh alla jag känner är borgare, har ingen att dela min glädje med heh). Och även om det finns sååå mycket att kritisera och förbättra, så är det här helt jävla fantastiskt!!
 
Lövet som statsminister! (jag må vara förbannad över sVeket, men finns inte ord för att beskriva mitt förtroende för den mannen i övrigt). Hälften kvinnor och hälften män i regeringen!
 
"Ett land som kännetecknas av människors lika värde, självförtroende, solidaritet och tron på att framtiden går att förändra."
 
"Sveriges nya regering är en feministisk regering. Hämmande könsroller och strukturer ska bekämpas."
 
"Vinstjakten ska stoppas." Ett steg i rätt riktning i alla fall...
 
"Skolan ska inte vara en marknad, utan ett demokratiskt fundament."
 
"Allt fler unga, särskilt kvinnor, hbtq-personer och personer med funktionsnedsättning, mår dåligt i dagens samhälle."
 
"Ett samhälle behöver inte bara ekonomisk tillväxt utan också demokratisk."
 
"Regeringen påbörjar arbetet att göra FN:s barnkonvention till svensk lag."

 

"Antisemitism, antiziganism, islamofobi och afrofobi ska inte ha någon plats i Sverige."

 

"Sverige ska ha en human asylpolitik och vara en fristad för dem som flyr undan förföljelse och förtryck."

 

"Integrationsministern avskaffas. Vägen in i Sverige - och rätten till jobb och välfärd - är en angelägenhet för alla."

 

"Sverige ska vara en stark röst i världen för frihet, fred, mänskliga rättigheter och solidaritet."

 

"Sveriges röst ska alltid vara klar och tydlig när människovärdet kränks. Mänskliga rättigheter, folkrätt, internationell nedrustning och arbetet mot terrorism och massförstörelsevapen ska vara hörnstenar i svensk utrikespolitik."

 

"Därför kommer Sverige att erkänna staten Palestina." som första EU-land!!

 

"Det svenska försvaret och dess folkliga förankring ska stärkas."

 

"Det svenska biståndet ska riktas mot att minska fattigdomen och orättvisorna i världen samt stärka miljön och demokratin."

 

"Alla politiska beslut ska ta hänsyn till mänskliga rättigheter, människors demokratiska delaktighet, bekämpningen av fattigdom och sträva mot en hållbar utveckling globalt."

 
 
 
 



Rebecca

Du hade kunnat uttrycka din glädje till mig trots att jag är borgare, haha.

2014-10-04 | 13:45:53
http://rymdstorm.blogg.se

namn
spara?
e-post

blogg

har du lärt dig att stå vid ditt ord?